"Ayeuna mah, siar ku dia éta budak angon! Jig geura narindak! Tapi, ulah ngalieuk ka tukang!"
Ti dinya mimitina mah manggih téh, tina anu disebut Uga Wangsit Siliwangi. Nu puguh mah jadi bingung, ti mana asalna éta wangsit, jeung naon deuih maksudna paréntah 'ulah ngalieuk ka tukang' téh... Ari perkara uga atawa wangsitna mah teu pati dipikiran, da rumasa teu pati katarik ku hal-hal nu kararitu mah. Manggih deui kalimah kitu téh dina paguneman di milis urangsunda, nu nyaritakeun pangalaman ahéng salasaurang anggota milis. Hanjakal eusina mah geus poho deui.
Kamari-kamari ngadéngé deui kalimah ieu téh ti uana pamajikan, nalika ngadongéngkeun saha kitu lah, nu pasti mah lain pangalaman anjeunna sorangan. Cenah nu ngalaman téh diakod ku kolotna (atawa guruna) ngajugjug ka hiji tempat maké sarupaning élmu, nu maksudna ngarah leuwih gancang. Kuring gé kungsi ngadéngé caritaan ua nu nyebutkeun dulurna baheula bisa nepi ka Garut ti Bungbulang dina waktu nu sakeudeung, tangtuna teu tumpak élep.
Tah, saméméh indit, si anu rék diakod téh dibéjaan sangkan ulah ngalieuk ka tukang. Pas diusna indit, sabot ngabelesat téh si nu diakod téh panasaran, lieuk baé ka nu kaliwatan. Ana kitu, porosot téh manéhna lésot, ujug2 jleg baé jadi ngajanteng sorangan di tengah leuweung luwang-liwung. Bisa salamet sotéh, pédah baé disusul deui ku nu ngakod. Mun enya, élmu naon nya nu dipaké? Naha hiji kasaktén anu ilahar aya dina dongéng-dongéng atawa kumaha? Mun kasaktén modél kitu dipapandékeun jeung kapal hiber atawa beus Primajasa Cileunyi-UKI jaman kiwari nu saban minggu ditumpakan, kumaha tah hubunganana? Nu pasti, tangtuna nu keur nyupiran tutumpakan mobil/motor mah dipahing pisan luak-lieuk ka tukang téh...
12.6.07
Parahiyangan
Mun ngadéngé kecap 'parahiyangan' ('parahyangan', 'priangan', atawa 'preanger'), pikiran kuring langsung los ka hiji wewengkon di Tatar Sunda beulah wétan ka kidulkeun, ti Cianjur nepi ka wewengkon Ciamis, utamana mah Bandung. Komo ti heula mah, nu kainget téh sabangsaning plang di kantor pulisi samodél Kepolisian Wilayah Priangan Timur. Ti dinya, terus baé dibayangkeun yén mun kitu mah Priangan téh dibagi-bagi kana sababaraha wilayah. Paling henteu gé nya pasti kudu aya Priangan Barat, nu sigana ngawengku wilayah Bandung ka kulonkeun.
Dina pikiran, ieu istilah datangna tina kecap 'hiyang' anu hartina sarupa jeung déwa atawa pangéran, ditambah rarangkén 'para-' jeung '-an'. Jadi, 'parahiyangan' téh hartina tempatna para déwa. Ka dieunakeun, kuring manggih 'Carita Parahiyangan', hiji naskah Sunda kuna nu nyaritakeun raja-raja Sunda (apal sotéh pédah baé boga bukuna anu beunang nyusun Atja, wedalan taun 60-an). Kecap 'parahiyangan' écés pisan disebutkeun dina bubuka ieu naskah, asli aya. Hartina, istilah ieu mémang geus aya ti baheula. Tah, ti dieu, kuring jadi mikir deui, naha pamahaman kuring ngeunaan 'parahiyangan' salila ieu téh geus bener atawa acan?
Kiwari, istilah 'parahiyangan', sakumaha disebutkeun di luhur, mémang nujul ka hiji wewengkon. Tapi, ti iraha? Mun teu salah, dipakéna ieu istilah salaku wewengkon téh asalna ti jaman Walanda: Preanger. Biasa, da babagian wilayah anu aya ayeuna téh pan warisan Walanda, lain dumasar babagian aslina anu ngagambarkeun babagian wilayah budaya atawa kakawasaan jaman saméméh dijajah Walanda. Kumaha ari numutkeun istilah asalna?
'Carita Parahiyangan' eusina ngeunaan carita raja-raja (rahiyang) Sunda ti jaman Kendan nepi ka rék tumpurna di Pakuan, lain ngeunaan wewengkonna. Jadi, 'parahiyangan' di dieu téh meureun sarua jeung 'parajaan' atawa 'para raja' (atawa 'karajaan'?). Mun nilik eusina, ieu naskah lolobana nyaritakeun para rajana, lain nyaritakeun karajaanana. Jadi, sigana mah, 'parahiyangan' anu dimaksud ku éta naskah téh 'para raja' (Sunda). Mun diinggriskeun mah meureun jadina téh 'The Story of (Sunda) Kings'.
Ah, tamba ngalamun baé ieu mah. Geus lila teu ngeusian blog, ongkoh...
Dina pikiran, ieu istilah datangna tina kecap 'hiyang' anu hartina sarupa jeung déwa atawa pangéran, ditambah rarangkén 'para-' jeung '-an'. Jadi, 'parahiyangan' téh hartina tempatna para déwa. Ka dieunakeun, kuring manggih 'Carita Parahiyangan', hiji naskah Sunda kuna nu nyaritakeun raja-raja Sunda (apal sotéh pédah baé boga bukuna anu beunang nyusun Atja, wedalan taun 60-an). Kecap 'parahiyangan' écés pisan disebutkeun dina bubuka ieu naskah, asli aya. Hartina, istilah ieu mémang geus aya ti baheula. Tah, ti dieu, kuring jadi mikir deui, naha pamahaman kuring ngeunaan 'parahiyangan' salila ieu téh geus bener atawa acan?
Kiwari, istilah 'parahiyangan', sakumaha disebutkeun di luhur, mémang nujul ka hiji wewengkon. Tapi, ti iraha? Mun teu salah, dipakéna ieu istilah salaku wewengkon téh asalna ti jaman Walanda: Preanger. Biasa, da babagian wilayah anu aya ayeuna téh pan warisan Walanda, lain dumasar babagian aslina anu ngagambarkeun babagian wilayah budaya atawa kakawasaan jaman saméméh dijajah Walanda. Kumaha ari numutkeun istilah asalna?
'Carita Parahiyangan' eusina ngeunaan carita raja-raja (rahiyang) Sunda ti jaman Kendan nepi ka rék tumpurna di Pakuan, lain ngeunaan wewengkonna. Jadi, 'parahiyangan' di dieu téh meureun sarua jeung 'parajaan' atawa 'para raja' (atawa 'karajaan'?). Mun nilik eusina, ieu naskah lolobana nyaritakeun para rajana, lain nyaritakeun karajaanana. Jadi, sigana mah, 'parahiyangan' anu dimaksud ku éta naskah téh 'para raja' (Sunda). Mun diinggriskeun mah meureun jadina téh 'The Story of (Sunda) Kings'.
Ah, tamba ngalamun baé ieu mah. Geus lila teu ngeusian blog, ongkoh...
18.4.07
dangerously beautiful
Ngomongkeun ngeunaan kabeautifulan Indonesia, bet ras kana kajadian2 anu noron karandapan ku ieu bangsa. Pas anyar kawin... der teh aya sunami nu nyaahan Aceh jeung sababaraha wewengkon lianna. Balukarna, ratusan rebu jalma palastra. Ti Aceh, sunami meuntas ka pakidulan. Poho deui, sabaraha nu palastra nalika kajadian di sabudeureun Pangandaran teh... Henteu ti sagara, di Jatim cai mudal ti jero taneuh. Rebuan hektar daratan jadi situ. Sabaraha kulawarga nu leungiteun imah? Sabaraha jalma nu leungiteun pakasaban?
Cai nu mudal tacan saat, di Sumatra longsor... Can deuih kasakit infeksi flu hayam nu can kaungkulan. Tong boro kasakit nu anyar model flu hayam, dalah demam berdarah ge geuning urang teh tacan bisa ngungkulan...
Teu ku kajadian alam, teu ku kasakit, aya deuih nu maot alatan disiksa di kampus. Beu... Ari sugan teh geus cageur, ari pek teh geuning kitu... Budak ditelasan di kampusna sorangan, ku babaturanana sorangan. Ti dinya beuki boleker, yen eta 'budaya katelengesan' teh can leungit. Gara2 Muntu, borok kampus teh beuki katembong. Anu ngabalukarkeun palastrana Muntu kudu dihukum, anu nyumput nyalindungkeun kajadian kriminal ieu oge kudu dihukum.
Gara2 Muntu, kasus nu samemehna kabolekerkeun deui. Anu nandasa Wahyu Hidayat nepi ka palastrana horeng teu dipecat ti kampusna. Anu ngarogahala Wahyu Hidayat horeng bisa neruskeun iketan dinesna di Pemda di Jabar. Ih, najis aing mah... Nyaan ari nempo kitu mah, areuweuh gadag urang Sunda teh. Jalma teu bener dikukut di pamarentahan. Nu ngukutna? Piraku bener?!! Ngerakeun bangsa Sunda, siah!!!
Lah... basa harita lulus SMA, kocap aya babaturan nu daptar ka STPDN. Kabeneran ieu babaturan teh anak camat, jadi pas wawancara/tes di pemda teh ukur diajak ngobrol, da nu mariksana wawuh jeung bapana. Untung we, si babaturan teh teu asup, teuing kumaha caritana mah. Anu puguh, ti anggalna mula, ti mimiti seleksi asupna wae, ieu kampus teh geus camerok ku isu2 nepotis & kolusi. Kumaha jadina? Eces, nu asup teh loba nu lain barudak pinunjul. Punten, lain rek ngahinakeun atawa moyok. Mun bibitna teu bener (sigana mah aya/teu saeutik nu bener ge), diatik ku cara nu teu bener, engkena pijadieun naon?
Cikan tungguan. Mun bangsa ieu teu bisa ngabebener & ngokolakeun ieu kampus, naha urang bisa percaya yen ieu bangsa (pamarentah) bisa ngabebener & ngokolakeun ieu nagara?
Cai nu mudal tacan saat, di Sumatra longsor... Can deuih kasakit infeksi flu hayam nu can kaungkulan. Tong boro kasakit nu anyar model flu hayam, dalah demam berdarah ge geuning urang teh tacan bisa ngungkulan...
Teu ku kajadian alam, teu ku kasakit, aya deuih nu maot alatan disiksa di kampus. Beu... Ari sugan teh geus cageur, ari pek teh geuning kitu... Budak ditelasan di kampusna sorangan, ku babaturanana sorangan. Ti dinya beuki boleker, yen eta 'budaya katelengesan' teh can leungit. Gara2 Muntu, borok kampus teh beuki katembong. Anu ngabalukarkeun palastrana Muntu kudu dihukum, anu nyumput nyalindungkeun kajadian kriminal ieu oge kudu dihukum.
Gara2 Muntu, kasus nu samemehna kabolekerkeun deui. Anu nandasa Wahyu Hidayat nepi ka palastrana horeng teu dipecat ti kampusna. Anu ngarogahala Wahyu Hidayat horeng bisa neruskeun iketan dinesna di Pemda di Jabar. Ih, najis aing mah... Nyaan ari nempo kitu mah, areuweuh gadag urang Sunda teh. Jalma teu bener dikukut di pamarentahan. Nu ngukutna? Piraku bener?!! Ngerakeun bangsa Sunda, siah!!!
Lah... basa harita lulus SMA, kocap aya babaturan nu daptar ka STPDN. Kabeneran ieu babaturan teh anak camat, jadi pas wawancara/tes di pemda teh ukur diajak ngobrol, da nu mariksana wawuh jeung bapana. Untung we, si babaturan teh teu asup, teuing kumaha caritana mah. Anu puguh, ti anggalna mula, ti mimiti seleksi asupna wae, ieu kampus teh geus camerok ku isu2 nepotis & kolusi. Kumaha jadina? Eces, nu asup teh loba nu lain barudak pinunjul. Punten, lain rek ngahinakeun atawa moyok. Mun bibitna teu bener (sigana mah aya/teu saeutik nu bener ge), diatik ku cara nu teu bener, engkena pijadieun naon?
Cikan tungguan. Mun bangsa ieu teu bisa ngabebener & ngokolakeun ieu kampus, naha urang bisa percaya yen ieu bangsa (pamarentah) bisa ngabebener & ngokolakeun ieu nagara?
21.3.07
horéééé... dibagi léptop!!!
Ni senang euy jadi anggota DPR mah... Geus gajihna gedé, ditambahan ku rupa-rupa tunjangan & pasilitas, ayeuna rék dibagi léptop! Ginding, Méééénnn...
Aya dua hal prinsip anu kuring panasaran:
Aya dua hal prinsip anu kuring panasaran:
- Naon alesanana maké kudu dianggarkeun dipangmeulikeun sagala? Mun ngarasa butuh mah mareuli sorangan gé sigana leuwih ti mampuh. Ari ieu, kalah maké duit nagara...
- Kira-kira mangpaat moal nya éta léptop? Naha kinerja anggota DPR bakal nérékél mun baroga léptop?
Langganan:
Postingan (Atom)